Bara kärlek
Erotiska Episoder
Sentimental Sinnlighet
Oroande Otrohet
Teater i Tretakt
en hyllning till Arthur Schnitzler
BARA KÄRLEK
eller
Auf Wienerschnitzler
Ett collage kring pjäsen ANATOL av Arthur Schnitzler
(översättning av Gustaf Linden, 1912)
Skapat och regisserat av Peter Bark
Koreografi – Colette Wuolikainen, Kajsa Samuelsson,
Alexandra Eklöf, Hannele Philipson, Peter Bark
I rollerna:
Elinor Forsheden Sidoli – Anna Bauer
Viktor Lind – Frank
Alexandra Ekelöf – Violinisten Diana m.fl.
Colette Wuolikainen – Cora m.fl.
Sofia Mattsson – Servitrisen Sonja m.fl.
Emelie Ulfeby – Anatol m.fl.
Malin Gustafsson – Max m.fl.
Alexandra Malm – Annie m.fl.
Kajsa Samuelsson – Dansaren Judith m.fl.
Hannele Philipson – Klara m.fl.
Freja Elnerud – Fridolin m.fl.
Carly Evaeus – Vilma m.fl.
Julia Boström – Felix m.fl.
Cora Watson – Karl m.fl.
Isabel Juréhn – Alfred m.fl.
Lina Thun – Mizzi m.fl.
Inhoppare:
Helena Lindvall – Alfred m.fl. 21/12
Ljus: Isabel Juréhn/Peter Bark
Musik
Före: Oscar Straus – Walzerträume, Frederic Chopin – Vals nr. 6 & 7, Juventino Rosas – Über den wellen,
Johann Strauss II – Geschichten aus dem Wienerwald, Frühlingsstimmen,
Tom Lehrer – Wienerschnitzel waltz, When you are old and grey, Lars Ekborg – Wienerschnitzel vals.
Akt 1: Oscar Straus – Reigen, Jacques Offenbach – Barcarole ur Hoffmanns äventyr, Erik Satie – Je te veux,
Johann Strauss II– Wiener blut, Kaiser-Walzer, Rosen aus dem Süden, Pjotr Tjajkovskij – Vals ur Törmrosa,
Franz Lehar – Guld och silver, Cosmos – Maskava, Tjajkovskij – Blommornas vals ur Nötknäpparen,
Schönberg – Stråktrio, Satie – Valse-balett, Prokofiev – Vals ur Askungen, Sjostakovitj – Vals nr. 2 ur Jazzsvit,
Alexander Glazunov – Konsertvals, Aram Khatjaturian – Vals ur Maskerad, Emils Darzins – Melankolisk vals.
I pausen: Leonard Cohen – Take this waltz, Wallin/Lindroth (Real group) – Nygammal vals,
Bill Evans (Tony Bennett) – Waltz for Debby, Rodgers/Wolgers (Gals and Pals) – Säg hör jag en vals,
Gershwin/Gershwin (Ella Fitzgerald) – By Strauss, Mark E. Nevin (Sweetmouth) – The waltz continues.
Akt 2: Sparks – Falling in love with myself again, Frank Zappa – Sofa nr. 2, Povel Ramel – Vals (tango),
Emile Waldteufel – Skridskoåkarna, Frederic Chopin – Nocturne op. 9 – 2, Manuel De Falla – Canción,
Glen Moore (Oregon) – Kronach Waltz, Josif Ivanovici – Donauwellen, Antonin Dvorak – Slavisk dans nr. 6,
Jean Sibelius – Valse triste, Niccolo Paganini – Romanze, Camille Saint-Saens – Danse macabre,
Joe Jackson – Be my number two, The sensational Alex Harvey band – Dance to your daddy.
Spelad på Scen Hagagatan 48.
Akt 1
1) Introduktion – Anna, Frank, Camilla, Felicia, Moa, Kim
2) Prolog – Alla
3) Wienervals – Diana, Cora
4) Avskedssupé (ur Anatol) – Anatol, Max, Annie, Sonja, Cora, Diana
5) Föreläsning – Anna, Frank
6) Kontrastdans – Judith
7) Frågan till ödet (ur Anatol) – Anatol, Max, Cora, Klara m.fl.
8) Föreläsning – Frank, Camilla, Felicia
9) Souvenirer (ur Anatol) – Fridolin, Vilma
10) Sinnlighet – Alla
Paus
Akt 2
1) Bonusmaterial – Frank, Moa, Anna
2) Episod (ur Anatol) – Felix, Karl, Bianca, Edith m.fl.
3) I remember it well – Karl, Bianca, (Felix)
4) Narcissistisk spegeldans – Alla
5) Tjänsteflickan & unge herrn – Alfred, Mizzi
6) Föreläsning – Anna, Frank
7) Dödskamp (ur Anatol) – Ilona, Johanna, Gustav
8) Kyssen – Ilona, Gustav
9) Dödsdans – Ilona, Gustav, Döden
10) Slutscen – Anna, Frank, Camilla, Moa, Felicia, Kim, Alla
Publikrespons:
Gillade verkligen temat och frågeställningen i pjäsen. Snygga danskoreografier och den första spegelscenen där alla hade varsin handspegel talade mycket till mig om hur det ser ut idag i samhället.
Gillade speciellt mass-scenerna, väldigt fina och sånt är fanimej svåra saker.
Det var en rolig föreställning, ovanlig med så mycket erotik i massverkan.
Tack för all kärlek, det var mycket sinnligt å personligt. Jag är imponerad, speciellt sången å dansen å karlarna Emelie och Malin!
Jag blev på riktigt gott humör av föreställningen. Kul att se äkta spelglädje. Imponerande!
Tack så mycket för en mycket upplevelserik och njutbar kväll! Kul med alla humoristiska inslag! Tycker att du åter skapat en pjäs med så mycken skön musik så vältajmad till de skilda scenerna och dess delar.